tisdag 1 februari 2011

Stjärnfall

Igår så klippte jag ut en massa tröjor i olika färger och tyger. Lite fler än jag först hade tänkt men vad gör det? ;-) Sydde färdigt dom flesta igår kväll men dom jag inte orkade sy igår sydde jag färdigt idag istället. (Ja jag kan prioritera sömn ibland.) ;-)

Först ut är en tröja i rosa stjärntyg från Jny Design.
Sydde även färdigt ett par byxor i velour som passade riktigt bra till tröjan.
Ett Hello Kitty broderi på benet blev pricken över i:et.
(Cirkeln på byxorna är helt och hållet ett spratt från kameran.)
En helsvart och en svart med blå ärmar.
Muddtyget till mins tröjor kommer från SoS.
Hel grön stjärntröja och en svart med gröna ärmar.
Sist ut av stjärntröjorna blev en rosa med svarta ärmar.
Gillar verkligen stjärntyget från Jny Design.
Så himla fina färger. :-D
I ett hemlisbyte (Halloweenbytet) för ett tag sedan så fick jag en bit tyg med döskallar och nu så var det äntligen dags att sätta saxen i det.
Var tyget är köpt det har jag ingen aning om. Nån annan som vet?
Visst är det här en tröja med mycket vårkänsla i?
Ljusgrön med gula muddar och ett gulligt bibroderi på bröstet.
Tyg och mudd från Stoff och Stil.
Närbild på biet. :-)
En bit av flodhästtyget från Jofotex fick också bli till en tröja.
Mudd från SoS.
På senaste syfestivalen så köpte jag en bit av Znok Designs flodhäst tyg. Inte heller det har jag hunnit sy något av förrän nu. Varför vet jag egentligen inte men det brukar kunna bli så ibland.
Känns nästan som att jag är rädd att alla mina fina tyger ska ta slut. :-P
Den andra helgröna tröjan fick ett broderi som skulle matcha apvelouren från Mjuka tyger.
Riktigt gulligt set om jag får säga det själv. ;-)
Närbild på apbroderiet också.
******************
Är riktigt nöjd med alla tröjor och byxor som jag sytt dom senaste 24h!
Får man säga så utan att det räknas som skryt? :-S

1 kommentar:

Cilla och Henka sa...

Så mycket superfina kläder! Jag är grymt impad!