tisdag 22 februari 2011

Smått och gott!

Har sytt en hel del saker den senaste veckan men jag törs inte läggga ut dom här riktigt än. Det mesta är presenter så jag vill vara säker på att dom hunnit fram till sina nya ägare innan jag lägger upp dom i bloggen. ;-)

Men lite har jag iaf att lägga upp och visa er! :-)

Fick en beställning på en namnmössa till en liten tjej vid namn Isla.
Har aldrig hört namnet förut men tycker det var riktigt gulligt. :-)
Beställaren tyckte att det skulle passsa bra med Mumin på mössan eftersom att Islas mamma hade rötterna i Finland. Sagt och gjort så här blev den!
Har även broderat lite handdukar. Tro det eller ej men Isak beställde handduken till vänster!
"Ett sånt hjärta vill jag ha mamma, men det ska vara den här färgen!" sa han och plockade fram en grönmeleradtrådrulle.
Hmmm inte mitt favoritval av färg eftersom att handduken var vit. Försökte få honom att ta den som är lite mörkare melerad för att hjärtat skulle synas bättre. Men tji fick jag. ;-)
Hjärtat syns skapligt men vad gör det när jag har en överlycklig kille här hemma. :-)
Isak har börjat intressera sig mer och mer för vad jag har för mig vid symaskinerna och när jag satt och höll på med dom nya tygerna igår så pillrade han lite på stretchjerseyn i ljus lime. Sen sa han att han inte hade en sån mössa. "Jag höver en sån mössa mamma! Med en grönraggarbil på!" Hahaha så det var bara att sätta saxen i tyget och klippa ut en mössa. Det var en väldigt mallig kille som tog på sig mössan när vi gick ut senare. Skulle ha lagt ut en bild på den men det satt på huvudet när vi åkte till dagis i dag så det får bli senare istället. ;-)

Inga kommentarer: