fredag 18 februari 2011

Lycka!

Vad är det med mig och tyg egentligen? Jag blir som ett litet barn på julafton när jag får nya tyger. Idag så drog Syfestivalen igång på Stockholmsmässan och var är jag? Jo hemma! Har varit på dom senaste 4 (eller är det 5?) syfestivalerna men den här gången blev jag som sagt kvar hemma. Men men det kommer ju en ny i november och då ska jag vara på plats! ;-)
Men det hindrar inte avundsjukan från att blossa upp när jag läser om alla tygfynd och härliga upplevelser ni andra skriver om.

Men som tröst i kylan så var jag iväg och löste ut lite tyger som kommit från Stoff och Stil. Alltid nåt även om jag hemskt gärna fyndat bland alla fina tyger hos Jny Design, mjuka tyger, Nea Nobelle, Znok design och dom andra. ;-)
Som vanligt så blir det aldrig bra bilder när man knäpper på kvällen. Färgerna kommer liksom inte till sin rätt. Dom ser så blaskiga ut på nåt sätt. Vad har jag då köpt för tyger. Jo majoriteten är faktiskt muddtyger (stretchjersey) i färgerna: lavendel, lila, ljus lime, ljus blå, mörk blå, ljus rosa och svart. Perfekt nu i dessa mösstider. ;-) Lavendel och ljus lime stretchjersey med hjärtan, tryckt manchester med hjärtan (lavendel) och sist men inte minst stretchdenim med stjärnor.
Denimen är jag otroligt sugen på att sätta saxen i redan ikväll men eftersom att jag är så trött så är risken för att jag klipper fel alldeles för stor så det bästa är att låta saxen ligga där den ligger. ;-) Men imorgon bitti kommer definitivt saxen att få gå varm. ;-)

I kväll så nöjer jag mig med att njuta av mina nya tyger. :-P

2 kommentarer:

LustigLinda sa...

Hej, vad roligt att du vill vara med i mitt lotteri! Kikade runt lite här och gillar det jag ser. Jag hade gärna gärna gått på syfestival också, verkar fantastiskt inspirerande. Förresten, vad fint det blir med broderimaskin, hur funkar det egentligen, hur vet den vad/hur den ska brodera?

Marie sa...

Tack vad snällt sagt!
Till min maskin så fungerar det med både usbminne och minneskort för att göra broderier. Det ligger broderier i maskinen också men inte så många. Jag har även ett program som jag kan göra egna broderier med och det är skitkul! Då tar jag bara en bild som jag gillar och gör om den till ett broderi. Maskinen talar om vilken färg som ska användas och jag ser på displayen vilken del det är som ska sys. Trodde faktiskt att det skulle vara mycket svårare att lära sig än vad det faktiskt var!

Vet inte om du blev så mycket klokare av mitt svammel men får du chansen så provsy! Jag testade på förra syfestivalen och fastnade direkt! Jag älskar verkligen min brodermaskin en Brother Innov-is 950. Den är en kombimaskin men jag använder den mest till att brodera på. ;-)