onsdag 23 februari 2011

Nu är våren snart här...

...hoppas jag iaf, även om det känns en aningen avlägset just nu när vi återigen haft -31grader kallt ute. Men men den kommer väl så småningom. ;-)

Idag så har jag rensat och ändrat om lite i mitt lilla kryp in där jag sitter och syr. Välbehövligt kan jag säga utan att ljuga. Har även flyttat om lite i tyghyllan så att jag fick plats med dom nya tygerna som jag fick hem i fredags.
Fattar inte att jag inte har begripa hur mycket plats som min klädställning faktiskt har tagit. Men nu är den väck och jag har istället fixat en upphängning i taket ovanför tyghyllan. Mycket bättre!
Men all tid har inte gått åt till att städa. Jag har även sytt lite:

Mössa och dregglis i stjärntyg från Jny Design.
Baksidan på dregglisen är rosa fleece som jag hittat i gömmorna.
Har ingen aning om var den kommer ifrån. ;-)
Två minimössor, en med smådöskallar och en
enfärgad med en broderad innebandyspelare på.
Tyg: Döskallarna är ett Traderafynd och det lila är från SoS.
Blå mössa med en broderad skoter och en rosa mössa med en velourapplikation.
Tyg: Stoff och Stil
Ännu en mössa med en stjärnapplikation i velour men den här fick bli lila istället. ;-)
Den gröna fick en broderad panter(?) som klättrar uppför mössan. ;-)
Tyg: Stoff och Stil

1 kommentar:

Maria Mohlin sa...

Hej Marie!
Den lila mössan vann Tilde på Karlsro Flyers-dagen! Hon är mycket fin i den.
Kram Maria.