måndag 1 juni 2009

Shortsväder

Upptäckte igår att Isak behövde lite fler shorts. Så idag när han sov så passade jag på att sy två par. Synd bara att den riktiga sommarvärmen vi hade i helgen inte visar sig idag. Men de kommer nog till användning snart även om det inte blir idag.

Gröna shorts i trikå från e-slöjd.

Blåa shorts med krumelurer. Tyget kommer från Mjuka tyger.

Hade inget shortsmönster så jag tog ett vanligt byxmönster som jag kortade av. det gick hur bra som helst. Och Isak verkar nöjd och det blev jag också... ;-)


2 kommentarer:

Mamma & Trollets Blogg... sa...

Du är ju helt otrolig... Bara så där så har du fixat 2 shorts till lill gubben! Kram

Chris Andersson Karinsdotter sa...

WOW! jag blir lika imponerad varje gång. du är en riktig hejare på det där du!

Saknar er massor nu! Vi kommer åka hemåt vid midsommar, då passar det väl att man kommer förbi med lite födelsedags presenter??=) (och hämtar min) ;) he he he.

KRAM på er. pussa på dina underbara knoddar från moster.