onsdag 20 maj 2009

Lite av varje...

Idag så har jag fått en hel del sytt. Lämnade Isak på dagis och åkte sedan raka vägen hem och satte mig vid symaskinen. Det första jag gjorde var att sy färdigt tröjan och byxorna som jag började med härom dagen. Så här blev slutresultatet:



Allt är sytt i trikå från E-slöjd. Gillar den skarpt, finns i MASSOR av olika färger det enda minuset är väl att den bara finns i enfärgat och i randigt. Tröjan är sydd efter ett mönster i Ottobre och byxorna är egenkomponerade.

När jag lämnade dagis så kom en av personalen och frågade om jag inte kunde sy ännu en brödkorg till henne. Den här gången ville hon ha humlor. Sagt och gjort, så här blev den:


Levererade den några timmar senare till en väldigt nöjd dagisfröken. ;-)

När jag ändå hade ångan uppe så sydde jag ett förkläde av en stuvbit som jag hade liggande. Jag tycker så himla mycket om det där katt tyget. Får se om den lilla tjejen som ska få förklädet också gillar det. Trots att det inte är rosa... ;-)
Fick en till beställning idag. Det var syrran som ville att jag skulle sy en hoodtröja. Inte till henne utan till en liten kille i Isaks ålder. Självklart så fixar jag det! Man måste ju vara en snäll storasyster och hjälpa en lillasyster i nöd. ;-)

4 kommentarer:

Nette sa...

jättefina grejer, alltid kul när det finns efterfråga. Har ni inte fått vårkänslor ännu när symaskinerna tycks gå heta hemma hos dej :) ?

Marie sa...

Jodå det har vi.
Men tyvärr så vräker regnet ner och då kan man sitta inne vid symaskinen med gott samvete. ;-)

MADELEINE sa...

Du är ju bara världens sötaste och snällaste!!! SUPER TACK!! Amanda har redan på sig sitt fina förkläde och hjäler Pappa med maten!! Ska knäppa kort och lägga ut så du får se vad fint det passade!! Stort TACK igen!! *krama om*

Jeanette sa...

åh vad du är duktig...såg förklädet som Amanda fått..Och det här ovan som går i blått är ju helt super fint..kan det tänkas finnas i rosa??

kramar