måndag 29 juni 2009

Somrig omlottklänning

Jag har som säkert många av er andra övergett symaskinen för poolen. Har varken haft tid eller lust att sita inne vid symaskinen den senaste tiden. Men ikväll så fick jag äntligen ändan ur vagnen och gjorde färdigt en klänning som legat halvfärdig ett bra tag. Men nu har jag fått dit tryckknapparna som saknats. Så nu är den färdig! En liten omlottklänning, sydd av ett tyg jag hittade i gömmorna. Kände direkt att jag ville sy en klänning av det här somriga tyget. Smultron och blommor kan det bli somrigare?
sammetsband med en liten rosett

Klänningen som är i storlek 68 har ingen liten tjej som väntar på den, så om någon är intresserad så är den till salu.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Supersöt!

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Tjohalia (häftigt namn) :o)

Träffade din trevliga mamma idag som köpte väggord här på loppisen i Piteå. Hon gav mig namnet på din blogg. Jag bor också i Umeå och tyckte det var jättekul att besöka dig.

Jättefin blogg!

Ha det gott

Hälsningar

Maud