onsdag 17 mars 2010

Hemlisbyte "Sport tema"

Jaha så var då nästa byte redan igång. Tycker att det är hur roligt som helst med dessa byten. Så för mig får dom komma hur ofta som helst. :-P
Måste bara svara på frågorna så att min hemlige vän får lite hjälp på traven...

Frågorna:
1. Hur många barn har du och vilken sort?
En tjej (15år) och två grabbar (2 och 12år)

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Dottern har 36/38 på kläder och 38 i skor.
Äldsta sonen har 152/158 i kläder och 37 i skor.
Lillskrutten han har 98 i kläder och 26 i skor.

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Själv så har jag 38/40 i kläder och 38 i skor.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Är nybörjare på stickning och medel på sömnad. Virkar inte alls.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Jag älskar att påta på i mitt växthus (när det är säsong), skoteråkning, slalom, ridning och självklart att hitta på saker med min familj.

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Jag gillar velour, trikå, interlock och andra mjuka härliga tyger.

7. Är du allergisk mot något?
Ja glitter, paljetter och silkiga tyger. ;-)

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Gillar rött, blått, grönt, lila, svart och vitt. Har lite svårt för beige och andra trista dassiga färger.

9. Vad läser du för typ av böcker?
Läser sällan något annat än sagoböcker nu för tiden. Men om jag skulle få tid, lust och ork att läsa något annat så blir det oftast en Harlequinroman. Dom går snabbt att läsa och riskerar inte att bli liggande och samla damm.

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ja, Ottobre.

11. Nytt eller second hand?

Mest nytt men ibland även second hand. (Bara det inte är urtvättat.)

12. Pojk/flick eller unisex?
Bägge delarna.

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?

Se fråga 6 och 7. ;-)

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Trådrullar är alltid bra att ha, tvillingnål och någon annan smart liten sak som skulle underlätta för mig men som jag inte kan komma på just nu. ;-)

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
1 meter tyg

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Singoallaklänning i storlek 98 och uppåt.

17. Bor du i hus eller lägenhet?
Vi bor i hus.

18. Något tillbehör du behöver?
Hmmm det måste jag fundera lite mer på...

19. Kaffe eller te?
Jag dricker bara te.

Inga kommentarer: