söndag 24 januari 2010

Hemlisbyte "Vårtema"

Kom på att jag inte svarat på frågorna till senaste bytet. Förlåt min hemlige vän!
Här kommer dom, bättre sent än aldrig. ;-)

1. Hur många barn har du och vilken sort?
3 st har vi lyckats få till. ;-) En tjej 14 år och två killar 12 och 2år.

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Therese har small/medium och 38 på fötterna.
Jesper har 152 och 37 på fötterna. Deras huvud mått har jag ingen aning om. Har inte mätt sen dom gick på bvc. ;-)
Isak har storlek 98, 52 på huvudet och 26 på fötterna.

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag har medium och 38-39 på fötterna.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
sömnad = medel, stickning = nånstans mitt emellan nybörjare och medel, virkning är nåt som jag inte klarar av tyvärr.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Älskar att pyssla på i mitt växthus. Men just nu är det lite svårt. Annars så tycker jag om att göra smycken, scrappa lite, åka skoter och slalom. Samt att vara med barnen.

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Jag gillar de flesta mjuka härliga tyger som jag hittar. Just nu så är jag inne i en velour och trikåperiod. När det gäller garn så har jag inga egentliga favoriter.

7. Är du allergisk mot något?
Nepp

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Mina personliga favoritfärger är lila och blå men gillar egentligen alla färger.

9. Vad läser du för typ av böcker?
Oftast är det harleqin romaner som jag läser eftersom att de är lagom långa. Ibland så lyckas jag få ihop lite egen tid och kan då läsa längre böcker. ;-)

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre

11. Nytt eller second hand?
Mest nytt men även second hand om det inte är urtvättat.

12. Pojk/flick eller unisex?
Både och.

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Inte så noga men inget med paljetter och glitter kommer in här hemma. ;-)

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Tvillingnålar

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?
1m tyg

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
FetJa just nu letar jag efter ett mönster på en sovpåse.

Inga kommentarer: