fredag 19 februari 2010

Syfestivalen

Ja så var det då dags för årets första syfestival. Nu hade dom dock övergett Kista mässan och flyttat till Stockholms mässan. Vilket kanske var bra för mässan men inte för mig. ;-) Nu var det bil som gällde tidigare så har jag kunnat gå. (Mamma bor i Kista så det är inte så långt.) En hel del inköp av tyger blev det såklart.

Trikå från E-slöjd
21m blev det till slut. Liiiite mer än vad jag hade tänkt.
Men det gäller att passa på när man slipper betala frakt och
dessutom så ska dom höja sina priser from 1/4.

Massor av moln (grön, lila, orange, brun, rosa och turkos) och djurtyg från JNY design.

Lite tyg och lite muddtyg från Mjuka tyger.

26st trådrullar, Byggare Bob och Musse Pigg tyg från Tygvaruhuset.

Svart och vitt muddtyg och trikåtyg med hjärtan från MG tyger.
Det är dom tyger som ska följa med mig hem. Tur att jag tog stora resväskan. ;-) Nu gäller det bara att hinna få lite tid till att sy också...

4 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

det där var äkta tygfrosseri :-), skulle gärna varit med.

Marie sa...

Ja det kan man lugnt säga. ;-)
Men det är så mycket roligare att kunna lägga pengarna på mera tyger istället för dyra frakter. Nu får jag släpa på dom själv men det gör inget.
Ja det var synd att du inte var där. Tror att du lätt skulle ha kunnat fylla en resväska du också. ;-)

Myssel sa...

Åh vilka fina tyger! Nästa gång måste jag försöka ta mig till syfestivalen.

Jonglören sa...

Wow vilken shoppingtur du gav dig in på. Jag hade inte kunnat döva mitt dåliga samvete om jag lagt ut så mycket på tyg. Men jag är väldigt avis på er som kan :-)