måndag 16 maj 2011

Hemlisbyte "Sommar"

Dags för nästa byte! Här kommer svaren på frågorna. Hoppas att min hemlige vän får lite hjälp på traven iaf. ;-)

1. Hur många barn har du och vilken sort?
Jag har 3 barn. En flicka (16år) och två pojkar (13 resp 3år).

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Det är väl Isak som är den som är aktuell för den här kategorin och han har 104 i kläder, 26 i skor och huvudet har strl 53-54.

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag har storlek 40 på kläder och 38 på fötterna.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Hmmm jag är nog medel på allt utom virkning för det klarar jag inte av även om jag hemskt gärna skulle vilja lära mig. ;-)

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Just nu så ser jag väl mest fram emot att få börja pyssla i växthuset igen.

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du? Jag gillar mjuka sköna trikåtyger, gärna med glada färger och mönster. Stickar
otroligt sällan.

7. Är du allergisk mot något?
Nja det ska vara pollen då men det hoppas jag att du inte tänker packa ner... ;-)

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Jag bara älskar lila! Men andra härliga färger går också bra. Men beige går helt bort.

9. Skulle du vilja ha 1 m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
Då jag syr mer än jag läser böcker så tar jag gärna 1m tyg i mitt paket.

10. Vad läser du för typ av böcker?
Eftersom att jag inte lägger så mycket tid på att läsa så blir det mest Harlequin böcker för dom läsar man ut på en kväll. Men annars så gillade jag Valhalla- och Twilightböckerna skarpt!

11. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Jajamen Ottobrebarn trillar ner i brevlådan med jämna mellanrum.

12. Nytt eller second hand?
Mest nytt men det kan även bli second hand men då ska tygerna vara i gott skick och absolut inte blekta.

13. Pojk/flick eller unisex?
Båda delarna fast kanske mer pojk ju äldre Isak blir.

14. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Jag gillar mjuka härliga trikåtyger. Paljettyg och annat liknande kommer inte innanför mina väggar. Tack gode gud att jag inte har en liten prinsessa som bara vill ha såna klänningar.;-)

15. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Det här är alltid den svåraste frågan. Kommer faktiskt inte på nåt just nu. Återkommer...

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Mönster på en singoallaklänning i storlek 98-110 tas tacksamt emot.

17. Bor du i hus eller lägenhet?
Jag (vi) bor i hus.

18. Kaffe eller te?
Te är det enda jag får i mig. ;-)

Inga kommentarer: