onsdag 15 juli 2009

Piratfilt och fuskjeans

Nu tar jag mig äntligen tid och bloggar om en filt som jag sydde förra veckan. Den är sydd av ett tyg som snart alla har i sina ägor. ;-) Jag menar förstås pirat tyget från Mjuka Tyger. Baksidan av filten är av grön velour också den från Mjuka tyger.
Inatt så knåpade jag även ihop ett par fuskjeans till den lilla killen som igår äntligen behagade att komma ut. Tyvärr så har fasters lilla kille inget namn än med det kommer nog snart. Presenter ska han väl få iaf.

Jeansen är sydda av mitt auktionsfyndade tyg med denimtryck. Muddtyget är från E-slöjd.
Nej nu så måste jag tillbaka till symaskinen så jag hinner sy klart resten innan Isak vaknar. ;-)
See ya!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det är ju alldeles grymt det här tyget!
Blev hur coola som helst!

Storfraesarn sa...

Jag visste att du var duktig att sy. Men blev sjukt imponerad av alla fina presenter Mille fick idag!
/Benny