söndag 20 mars 2011

Stoff och Stil med en touch av Jny Design ;-)

Jodå jag lever och symaskinerna fungerar. Iofs så måste min älskling iväg på en liten service men inget avancerat som tur är. ;-) Har inte hunnit sy så himla mycket dom senaste 2veckorna pga olika anledningar men det hoppas jag att ordnar sig till veckan. ;-) Har en drös grejer som jag skulle behöva sy färdigt men som jag inte hunnit med. (Skulle behöva några fler timmar på dygnet. Finns det nån som kan fixa det åt mig?)
Men några grejer har jag i alla fall hunnit avsluta bla det här:
Ett par stjärnbyxor i velour.
Tyg: Stjärntyg från Jny Design och mudd från Stoff och stil
Mönster: Ottobre
Dregglis till setet nedan.
Framsida i stretchjersey och baksida i svart velour.
Tyg: Allt från Stoff och stil
Mönster: Eget
Set till en liten tuff tjej.
Tröja med döskallar, haremsjeans och matchande namnmössa.
Tyg: Allt utom döskalletyget kommer från Stoff och stil. Döskalletyget fick jag i ett av bytena som jag var med i förra året.
Mönster: Ottobre

2 kommentarer:

Lotta Strömberg sa...

Jisses vad fina kläder du syr, älskar de där små söta haremsbyxorna :)
Var lämnar du in dina maskiner på service någonstans häromkring? En av mina gamla trotjänare skulle behöva en omgång också, då den numer bara låter illa och tuggar sönder tygerna. Men jag har ingen aning om var jag ska lämna in den...
kram kram
//Lotta

Marie sa...

Tack Lotta!
Ja dom är så söta. Synd bara att jag inte har en liten rackare som jag skulle kunna dra på ett par. :-P Men jag kanske skulle kunna låna Nelly ett tag. ;-)
Eftersom att det är min nya maskin som ska fixas. (Nålpåträdaren har släppt) Så går det på garantin och därför ska den skickas in till Brother.
Men i lördags när jag var in till BM (i Fränsta) så satt det en lapp på hennes dörr om en som utför enklare reparationer på symaskiner. Tror faktiskt att det var ett Ånge nummer och i så fall är det ju nära för dig. ;-)
Ring BM och fråga henne om numret!
Lycka till!
Kramar Marie