söndag 7 november 2010

Fredagens shopping :-)

Ja i fredags så var jag iväg på syfestivalen och med mig hade jag min underbara mamma. Jag hittade massor av fina tyger och annat men kunde tyvärr inte köpa med mig allt. ;-)
Men det här fick jag med mig hem:
En massa blandade tyger från JNY Design.
Det gröna med kaniner och vita med hjärtan fick jag gratis eftersom att jag hade sparat biobiljetterna sedan Therese och Emil såg "I rymden finns inga känslor".
Hade man det med sig så fick man välja en meter tyg/biljett! Så jag fick alltså 2m tyg gratis. Tack så mycket Jenny! :-D
Lite velourtyger från MG-tyger.

Hos Mjuka Tyger hittade jag också en massa olika härliga tyger. Och ja du ser rätt det är två bitar av ett tyg. Så kan det gå när man lagt första omgången inköp i bilen och tar ett varv till. ;-) Men det gör ingenting för det kommer garanterat att gå åt.

Sytråd är även det något som går åt när man syr...

Hos Babythings hittade jag dessa stämplar.
Fina va?

Miniskunk hade bla. med sig den nya omgången av den bruna veluoren med hjärtan.
Hur fint som helst! Självklart så fick det följa med några meter hem. ;-)

Znok Design hade med sig massor av fina tyger och helst så hade jag velat ha med mig några meter av varje men fick nöja mig med drakar i 2 färger, ubåtar, sniglar och flodhästar.

Ja det blev en liten hög innan det var färdigt!
Imorgon så måste jag städa lite i tyghyllan så att jag får plats med allt.
Nu så ska jag sy för fulla muggar!
*********************
Och du...
Du vet väl om att den 18-20 februari så är det syfestival igen? :-D

4 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Damn... Jag tyckte jag kom hem med mycket men du var strået vassare... ;-) så mycket fint! Ville oxå ha det svarta med vita stjärnor men det var slut idag... Lyllo dig

Dittenodatten sa...

Åh vad många härliga tyger du köpt! Syfestival i februari!? Åh då måste jag försöka ta mig dit, var sååå sugen men hade inte möjlighet i helgen... :(
Ser fram emot att se allt härligt du syr av tygerna! =)

Marie sa...

Haha ja jag kände mig som en riktig shoppoholic där jag gick med mina proppfulla kassar. Inte blev det bättre när jag mötte tanter med en kasse med 1 eller 2 garnnystan. ;-) Haha men det gäller att passa på för jag köper hellre tyg än betalar frakt. ;-)

VA! Tog det slut? Tänkte först inte köpa tyger från JNY eftersom att där slipper jag alltid frakten i allafall. (Maken åker tor till Åre i jobbet 3ggr i veckan. Så han brukar få hämta mina tygpaket.) ;-)

Anonym sa...

Men oj, mycket inköp :)
Fina tyger,man vill ju köpa allt när man är där :)
Fina stämplar, de missade jag helt.

Ja juste E-slöjd var det jag köpte djungeltyget ifrån.