söndag 13 september 2009

Kläder till en liten Arvid

Idag så har jag sytt ett helt kit med body, byxor, mössa och dregglis till en liten Arvid.
Kläderna är sydda av trikå från E-slöjd. Baksidan på dregglisen är matchande velour som jag hade liggande i mina gömmor.
Imorgon så ska det levereras till Arvids stolta farfar som är den som beställt kläderna.
Det är så roligt att sy nu när jag blivit kompis med min overlock. Det går så snabbt och smidigt att sy med den. Hur har jag kunnat vara utan den så länge??
Började även med ett par velourbyxor till Isak men han inte sy fast muddarna innan han vaknade efter att ha sovit sin middagslur. Så det får bli morgondagens projekt. Satte mig i köket och klippte ut lite byxor och t-shirtar istället. Så nu har jag lite att sy när jag får en stund över...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie!

Vill bara titta in och berömma de fina "Arvid-kläderna" som vi är stolta ägare till. Arvid är min lilla son och han fick dessa kläder i helgen av morfar (inte farfar) :-) Leif. Suuuperfina! Vad duktig du är!

Mvh Jennie Falk

Marie sa...

Hej Jennie!
Tack, vad roligt att ni är nöjda med kläderna.
Måste ha drabbats av tillfällig sinnesförvirring när jag skrev farfar... ;-) Det vet jag ju att Leffe är morfar. *skäms*

Kram