tisdag 25 augusti 2009

Högtryck

Nu har symaskinen gått varm de senaste dagarna. Har gjort färdigt en hel del beställningar, vilket känns skönt. Har iof fortfarande några kvar men det hinner jag kanske i helgen. Hur som helst det är ingen panik med de grejerna som tur är. ;-)

Skulle egentligen behöva sy lite nya kläder till Isak eftersom att han vuxit ur det mesta, men han får snällt vänta tills att mamma har sytt klart alla beställningar. Stackars liten, vi får väl hopppas på en varm höst... ;-)

Kan ju visa de saker som jag har sytt färdigt och som är redo för leverans och de som redan har levererats.

Klänning i storlek 62. Det är så roligt att sy klänningar. Den här är sydd i trikå från E-slöjd. Mönstret är från Ottobre, jag gjorde dock lite ändringar eftersom att det skulle vara lång ärm på den. Och orginalet har kort ärm.

Hittade jättesöta knappar i gömmorna som passade perfekt.

Samma lilla tjej ska även få denna klänning med namn på. Tyget har jag hittat i mina gömmor och har ingen aning om varifrån det kommer. Mönstret tror jag kommer från Ottobre. (Kan även ha varit från Ingelise är inte helt säker.)

Beställaren ville även ha en matchande mössa till lilltjejen.

Det här setet ska till en annan liten tjej. Kände att något var fel när jag knäppte den här bilden och visst var det så. Jag hade glömt att det skulle vara en matchande namnmössa även här. Men det var snabbt fixat. Tyvärr så har jag inte knäppt kort på den så den får jag lägga in imorgon istället.

Sydde namnmössor till lilltjejens äldre sykonen och då blev den här mössan över. Men med ett glittrande strasstryck på sig så är den redo att lämna huset den också. Vi får väl se var den hamnar.
En av syskonmössorna.

Ännu en namnmössa. De andra syskonensmössor är inte heller fotograferade och kommer även de att läggas in en annan dag. Alla mössorna är sydda i trikå från E-slöjd.

Sydde en liten present till en kille som Vad passar då bättre än en "Big bro(ther)" mössa. Lillebror ska självklart få en matchande mössa han också.

3 kommentarer:

Chris Andersson Karinsdotter sa...

Hej! vill inte stressa dig eller så.. men undrar bara om hooden är klar eller om vi skall lägga det på is? Förstår om du har mkt för dig :)

Marie sa...

Stressade lillasyster, lugn den är på g... ;-)
Kram

MADELEINE sa...

AScool!!!