söndag 30 augusti 2009

Frågor och svar till Hemlisbytet

1. Hur många barn har du?
Tre stycken.
2. Kön, kläder och skostorlek på barnen?
Tjej 14år har strl36/38 och 38 i skor,
Kille 11år har strl 152 och 37 i skor,
Kille 1,5år har strl 92 och 24 i skor
3. Vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?
Själv så har jag storlek 40/42 och 38 på fötterna.
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Åh fy vad svårt att betygsätta sig själv. Men sömnad och stickning medel skulle jag tro och virka det kan jag inte alls men skulle vilja lära mig någongång. Måste bara hitta en lärare med STORT tålamod... ;-)
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Jag gillar att göra smycken, pyssla på i växthuset, åka skoter och en massa annat.
6. Hur länge har du pysslat?
Jag har sytt och stickat sedan jag gick på högstadiet men från det att jag fick mitt första barn så blev det en liten paus på siså där 14år där jag inte gjorde något alls nästan. Men i fjol så tog jag tag i det igen och nu kör jag igång symaskinerna direkt när jag får en stund ledig.
7. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Jag gillar mjuka sköna tyger, inte så mycket retro. Om yngsta sonen får välja så ska det helst finnas något slags fordon på. ;-) Då jag stickar väldigt sällan så har jag inget favoritgarn.
8. Vad gillar du för godis?
Choklad och surisar. *mums*
9. Är du allergisk mot något?
Nej
10. Vad är dina favoritfärger?
Jag gillar grönt, blått och vitt.
11. Finns det några färger du absolut inte gillar?
Beige
12. Kaffe eller te?
Te
13. Vad lyssnar du på för musik?
Här hemma så är det alltid Rix FM som ljuder i högtalarna så jag måste nog säga att jag lyssnar på det dom spelar. ;-) Eller förresten Takida spelas ganska flitigt här hemma...
14. Vad läser du för böcker?
Jag kan läsa det mesta men mina favoritböcker Valhalla böckerna av Johanne Hildebrant.
15. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Jajamen har nyss börjat prenumerera på Ottobre.
16. Favoritlukt och favoritsmak?
Hallon i alla kategorier. ;-)
17. Nytt eller second hand?
Både och.
18. Pojk/flick eller unisex?
Pojk och Unisex
19. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Jag gillar velour och trikåtyger.
20. Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Jag gillar det mesta bara det inte är enormt stora mönster.
21. Har du djur och i så fall vilket?
Vi har hund, höns och akvariefiskar.
22. Är du allergisk mot någonting?
Nej
23. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
En tång till tryckknappar men det är iof en ganska stor sak. Men annars så behövs det alltid knappnålar, de har ofta en förmåga att försvinna...
24. Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Ska fundera lite till. Återkommer...

Inga kommentarer: