söndag 7 augusti 2011

One Piece med pirater

Nu känns det som att jag börjar komma igång med att sy igen. Så skönt! Men än så har inte samma glädje som tidigare infunnit sig men det kommer väl. Rom byggdes ju inte på en dag...
Fick beställning på en napphållare av min moster. Sagt och gjort jag tog och slängde ihop några stycken så att hon skulle ha några att välja ibland. Ska ju ändå ha några med mig på marknaden nästa månad så det spelar ju ingen roll om jag gör några extra. ;-)

12 olika napphållare blev det! :-)

(Självklart godkända enligt livsmedelsverkets regler!)

En till One Piece variant har det blivit idag. Isak fick ställa upp som modell för att det skulle gå att fota ordentligt! ;-)
Huvan fodrad med svart collegetyg.
Baksidan med huvan på...
...och huvan av! Åh vad jag gillar detta tyg! Men nu är det tyvärr helt slut. :-(
Några haremsbyxor har det också blivit!
Här är det blå jeansjersey med rosa muddar och en liten blomma på benet.
Svart jeansjersey med blå muddar och stjärnbroderier på benet och rumpan.
Blå med gula muddar. Stjärnorna är flerfärgade.
Närbild på stjärnorna
Svart med rosa muddar och rosa stjärnor.
Så här ser alla stjärnbyxorna ut bak. :-)
*********************
Tyg: Pirat velour från Mjuka Tyger, Jeans jersey från Ohlsons tyger och all mudd kommer från Stoff och Stil.


Inga kommentarer: